کد خبر: ۸۴۵۳
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

شاهراه پرتردد عباس‌آباد

خیابان شهیدان نظام‌دوست در گذشته جزو اراضی دیش‌دیش بوده است و هنوز در انتهای این معبر، کشت‌و‌کار و کشاورزی انجام می‌شود. این خیابان از پرترددترین معابرطبرسی‌شمالی به شمار می‌رود.

حسن تدین| خیابان شهیدان نظام‌دوست در گذشته جزو اراضی دیش‌دیش بوده است و هنوز در انتهای این معبر، کشت‌و‌کار و کشاورزی انجام می‌شود. این خیابان از پرترددترین معابر منطقه طبرسی‌شمالی به شمار می‌رود.

بسیاری از شهروندان برای رسیدن به محله‌های طبرسی‌شمالی، رسالت، دروی و... از کوچه‌های فرعی خیابان شهیدان‌نظام‌دوست تردد می‌کنند. این خیابان جزو محله عباس‌آباد است و سال‌۱۳۸۰ به محدوده شهری پیوسته است.

شاهراه پرتردد عباس‌آباد

مسجدالنبی (ص) مسجدی فعال در خیابان شهیدان‌نظام‌دوست است. بنای اولیه آن به متراژ سیصد‌متر‌مربع فروردین سال‌۱۳۵۰ به‌همت پدر شهید محمد نجاریان به بهره‌برداری رسید.

شاهراه پرتردد عباس‌آباد

پدر شهید غلام‌عباس دشتبان، یکی از قدیمی‌های خیابان شهیدان‌نظام‌دوست است. پسرش سال‌۱۳۷۰ در اهواز در‌حالی‌که روی برجک نگهبانی بوده، مورد اصابت گلوله تروریست‌ها قرار گرفته و به شهادت رسیده است.

شاهراه پرتردد عباس‌آباد

جواد برغمدی یکی از فعالان اجتماعی خیابان شهیدان نظام‌دوست است. او سال‌۱۳۶۹ ساکن محله عباس‌آباد شده و بیش از دو دهه است که در حاشیه این خیابان خیاطی می‌کند. جوادآقا در‌کنار کارش پیگیر مطالبات مردم از مسئولان است.

شاهراه پرتردد عباس‌آباد

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین عباس فریمانه‌ای امام جماعت مسجدالنبی (ص) است. از مهم‌ترین برنامه‌های او در این مکان دینی می‌توان به فعالیت در زمینه محرومیت‌زدایی اشاره کرد.

 

* این گزارش یکشنبه ۲۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در شماره ۵۵۸ شهرآرامحله منطقه ۳ و ۴ چاپ شده است.

ارسال نظر